Thursday, May 21, 2009

The Shields

Minggu lepas dalam kesibukan sempat juga aku relax lepak tengok siri televisyen kegemaran aku di channel AXN iaitu siri The Shields. Tak tau kenapa siri tv tu jadi kegemaran tetapi aku memang gemar cerita berbentuk aksi selain cerita romantik. 





Berbalik pada siri The Shields, mungkin paparan sesuatu tidak seperti yang kita sangkakan. Mungkin dalam watak siri tersebut ada yang jahat tetapi tersimpan nilai murni dalam dirinya. Seperti contoh watak Vic iaitu seorang ketua Unit Tindakan Khas atau Task Force team yang ganas dan kadang2 jahat tetapi beliau mempunyai sifat2 membantu walaupun yang dibantu itu hanyalah penagih dadah mahupun pelacur. Selain daripada itu, sifat kesetiaan, kepimpinan dan keberanian menjadikan dia watak idola aku.


Dalam episod minggu lepas, Vic digantung 10 hari dan bakal tidak menerima pencen kerana melakukan tugas beliau. Sama juga seperti yang dihadapi oleh aku. Ditarik kad kuasa dan buku saman kerana tugas yang aku lakukan. Kadang-kadang terasa tiada keadilan dalam dunia ini. Namun dari pengalaman, setiap yang benar itu akan berjaya, insyaallah.

Kepada yang menerima nasib macam aku ngan Vic tu, teruskan perjuangan. Ketua tak semestinya betul.

No comments: